Mengajarkan musik tentunya juga membutuhkan suatu teori dan referensi. Khususnya kepada anak-anak, ada beberapa pendekatan yang dapat digunakan untuk mengajarkan musik. Buku ini menujukkan beberapa pendekatan pembelajaran tersebut, mulai dari hal-hal yang penting dilakukan untuk mengajarkan musik kepada anak, strategi mengajarkan teori musik, hingga metode-metode populer yang diajarkan di sekol…
Never have the scope and limits of scientific freedom been more important or more under attack. New science, from artificial intelligence to genomic manipulation, creates unique opportunities to make the world a better place. But it also presents unprecedented dangers, which many believe threaten the survival of humanity and the planet. This collection, by an international and multidisciplinary…
The unprecedented rate of global, technological, and societal change calls for a radical, new understanding of literacy. This book offers a nuanced framework for making sense of literacy by addressing knowledge as contextualised, embodied, multimodal, and digitally mediated. In today’s world of technological breakthroughs, social shifts, and rapid changes to the educational landscape, lite…
This book analyses young people’s societal participation as a central dimension of their well-being and as vitally important to secure the sustainable future of humankind and the whole eco-social system. It develops a theoretical framework for analysing youth participation holistically, embedded in its everyday context, and as a relational phenomenon, underpinned by universal human needs. …
This open access book brings together theoretical, empirical, methodological, and practical insights from various countries on effective teaching. It particularly focuses on discussing issues pertaining to effective teaching behaviour including definitions and conceptualizations, measurement, differences, and importance to student outcomes from international perspectives. The book will draw upo…
This edited book provides international insights and recommendations around topics of gender and diversity in higher education linking to larger societal goals of improving equality. Within each of the four sections – Student recruitment and retention, Student experience, Faculty and staff experiences and culture, and Higher education cultures of teaching and research – topics unpack and…
This edited book challenges the limits of current educational philosophical discourse and argues for a restored normativisation of education through a powerful notion of justice. Moving beyond conventional paradigms of how justice and education relate, the book rethinks the promotion of justice in, for, and through education in its current state. Chapters combine international and diverse ph…
Seorang warga negara yang baik harus mengerti bagaimana etika berwarganegara dengan baik. Hal ini mencakup bagaimana adab kita terhadap sesama warga negara dan bagaimana adab kita ketika berhadapan hukum. Sudah sepantasnya kita menjadi seorag warga negara dengan perilaku terpuji dan taat hukum. Tapi apakah cukup hanya dengan dua hal ini saja? Pelajari lebih banyak tentang etika berwarganegara d…
Buku ini memaparkan konsep manajemen modern yang umumnya dipakai oleh lembaga-lembaga pendidikan tinggi. Ilmu manajemen pendidikan modern tumbuh pesat seiring dengan tumbuhnya lembaga-lembaga pendidikan. Eksistensi sebuah lembaga tidak tampak jika tidak didukung oleh sistem manajemen pendidikan modern. Dalam buku ini dijelaskan bahwa dalam menyelenggarakan pendidikan tinggi, penyelenggara haru…
Budaya keselamatan lalu lintas dapat menggambarkan budaya buruk dan sadar berlalu lintas. Kebaikan dan keburukan dalam budaya keselamatan dalam kegiatan bertransportasi dapat dilakukan oleh orang-orang dewasa dan diturunkan secara sadar atau tidak sadar kepada anak-anaknya. Rencana Umum Nasional Keselamatan (RUNK) tahun 2020-2040 pada pilar ke-4 mempunyai target pengguna jalan yang berkeselamat…
Buku ini akan menjelaskan bagaimana keselamatan lalu lintas sebagai gerak kendaraan dan orang di ruang lalu lintas jalan. Pendidikan sejak dini mengenai pentingnya keselamatan di jalan merupakan cara untuk membentuk pola pikir dan karakter pada anak-anak dalam rangka membentuk persepsi dan paradigma masyarakat tentang keselamatan jalan. Pendidikan karakter dapat dijadikan acuan untuk membuat de…